Pseudonymní příhozy – kompromis mezi soukromím a transparentností?

U příhozů v aukcích řešíme od začátku spor mezi transparentností a soukromím. Na jednu stranu účastníci aukce mají právo vědět, kdo stojí proti nim. Nemusí nutně znát jeho jméno, ale měli by vidět, jak dlouho je na Webtrhu a jaké má hodnocení. Na druhou stranu by nemělo být možné jedním dotazem v Googlu najít všechny obchody, kterých se účastnil XY.

Vyřešili jsme to zavedením volitelných anonymních příhozů, při kterých je identita přihazujícího úplně skrytá.

Uvažujeme ale o lepším řešení – pseudonymních příhozech. Jméno přihazujícího by bylo schované před vyhledávači, třeba bychom zobrazovali jen první a poslední písmeno. A vedle pseudonymu obchodní hodnocení a datum registrace. S trochou práce by samozřejmě bylo možné identitu odhalit, ale už by nešlo zkoumat aktivitu křížově.

Učinili bychom tak zadost soukromí přihazujících i transparentnosti aukce.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>